I april lanserte vi en ny visuell identitet og nettside som har blitt godt mottatt. Vi har også introdusert faser for planlegging, konkurranse og resultat. I tillegg har vi laget en helt ny versjonskontroll for konkurranser, samt en rekke andre mindre funksjoner som gjør anbudsarbeidet litt enklere.
Nå har vi lansert en ny visuell identitet med tilhørende nettside og endringer inne i Cobrief. Identiteten har som mål å kommunisere tydeligere hvem vi er og hva vi leverer. Dette handler for oss om å ikke være redd for å utfordre hvordan ting tidligere har vært, være kreative når vi bygger produktet – og naturligvis ha det gøy på veien.
Nå kan du se hvilken fase et anbud er i, og få informasjon om eventuelle tidligere faser. Vi henter all informasjon fra offentlig tilgjengelige kilder og presenterer den på en måte som er verdifull for våre kunder.
Planleggingsfasen er kunngjøringer der en innkjøper kan hente informasjon fra markedet for bedre å kunne planlegge og gjennomføre en fremtidig konkurranse.
I denne fasen kan det ligge nyttig informasjon om innkjøpers behov og ønsker, som kan gi verdifull innsikt hvis du planlegger å delta i en konkurranse senere. Samtidig gir det muligheten til å komme i kontakt med innkjøper på et tidlig tidspunkt, og dermed kunne komme med innspill til hva innkjøper bør prioritere.
Konkurransefasen er kunngjøringer der en innkjøper faktisk gjennomfører konkurransen for å til slutt tildele en kontrakt. Innenfor denne fasen finner vi alle vanlige konkurransetyper innen offentlige anskaffelser, og det er her mesteparten av anbudsarbeidet skjer med størst potensial for besparelser. Her legger vi inn mye innsats for å spare deg tid, og det lanseres kontinuerlig nye funksjoner som tar deg nærmere å sette anbud på autopilot.
Resultatfasen er kunngjøringer der det har vært gjennomført en konkurranse, og det nå foreligger et faktisk resultat, som innebærer en tildeling av kontrakt til en eller flere leverandører. I denne fasen kan det være nyttig å se hvordan en konkurranse gikk, hvem som fikk tildelt kontrakten, og hvilke tilbydere du konkurrerte mot.
Det er viktig å følge med på endringer i frister og informasjon. Nå kan du enkelt se den siste oppdaterte versjonen for å ha full oversikt over fristene. Alle endringer er lett å finne på tidslinjen til høyre på konkurransesiden.
I "anbudsvarsler" innstillingene har du nå flere valg for hva du kan få varsler om i søket ditt. Tidligere kunne du endre søkeord, tjenesteområder og CPV-koder. Nå kan du også velge hvilke faser som skal være med, og minimum antall relevanspoeng et anbud trenger for å komme med i varsler.
Vi har nå startet arbeidet med anbud som skal skrive seg selv. I de kommende månedene vil det bli lansert mange nyttige funksjoner for gjenbruk og generering av innhold. Det er bare å glede seg!
Har du et forslag til funksjonalitet i Cobrief, eller har du opplevd friksjon i anbudsprosessen? Send oss en melding via chatten nederst til høyre på denne siden, så skal vi forenkle for deg!